måndag 25 februari 2013

Egen tid!

Ja, den här tiden på dygnet är det MIN tid. Efter jobbet bestämde vi oss att vi skulle göra nåt tillsammans, så vi for på cafe. Lilltösen var nöjd då hon fick äta glasyren. Orkade inte tjata idag så idag har vi haft en skojig dag och reglerna finns kvar i morgon istället. Barnen fick även köpa saker åt sig själva. De ville ha nya färgpennor och block och det fick de. :) Vad gör jag då på MIN tid? Jo jag lyssnar på musik i mörkret i soffan. Det är så otroligt avslappnande men vet inte när jag skulle ha gjort det senast. Mannen kom just och undrade vad jag gör i mörkret alldeles själv och jag svarade att jag njuter. Den senaste tiden har jag äntligen börjat tänka på vad jag njuter av. Min vilja har varit bortglömd i flera år (av helt eget val) då jag prioriterat alla andra framför mej, men nu är det min tur. Så nu njuter jag av musiken som spelar i ipoden och lugnet runtom. Disken står kvar på bordet, klädberg ligger på golvet, dammråttorna slåss i hörnen men idag prioriterar jag inte dem utan mej. Idag är det en bra dag utan renoveringsstress eller bekymmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar