måndag 2 juli 2012

Efter en mycket lång paus är jag här igen!

Efter en mycket lång paus i bloggvärlden tänkte jag ta ett nytt försök. Även syfabriken har haft en lång paus. Jag tappade helt enkelt inspirationen samt att vår husrenovering har tagit så gott som all vår fritid. Men jag tror att jag nu skall blogga om vår renovering samt inredning. Vem vet kanske jag även börjar sy igen då jag får ett eget hemvårdsrum.

Vårt hus köpte vi för 6år sedan och det är ett frontmanna hus från 1954. Då vi flyttade in gjorde vi endast ytrenovering. På övrevåningen byggde vi 3 sovrum 2010. På utsidan har vi bytt panel och fönster. Taket står på tur nu i augusti. I april 2011 påbörjade vi det största projektet hittills och det var totalrenovering av källaren. I början var vi aktiva men då vi hittade berg i mitten av ett rum tappade vi inspirationen. Efter en lång paus bestämde vi oss att vi anlitar en firma som kommer och spränger bort berget i rummet. En hel dag höll de på och sprängde under halva huset och då var det bara att bära ut stenberget. I november gjöt vi golvet i halva huset och där kommer det att bli ett hemvårdsrum åt mej samt ett spis/tvrum.

Det nu aktuella projektet är andra delen av källaren där badrummet och bastun kommer. Detta betyder att vi nu har varit utan dusch i en månad hittills och en längre tid kommer det att bli. Jag hoppas att vi snart får igång vår tillfälliga dusch. Tacka vet jag vänliga grannar som erbjöd sin dusch då de var på semester. Jag kommer så småning om att lägga till foton av projektet. Nu kommer till en början lägger jag in inspirationsbilder av olika rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar